Büyük Birlik Partisi (BBP) Genel Başkanı Mustafa Destici, ABD ile İran arasındaki görüşmelerin oldukça kırılgan bir zeminde ilerlediğini belirterek, “ABD-İran görüşmelerinin pamuk ipliğine bağlı olduğunu görüyoruz. Çünkü Amerika’nın başında gerçekten bir deli var, yani bunu kabul etmek lazım. Ne zaman ne yapacağı belli olmayan, her an farklı bir karar alabilecek, aldığı karardan anında dönebilecek biri” dedi.
BBP Genel Başkanı Mustafa Destici, bir dizi ziyaret için Eskişehir’e geldi. Destici, ilk olarak Eskişehir Valisi Dr. Erdinç Yılmaz’ı makamında ziyaret etti. Görüşmede, 3 Haziran’da vefat eden ağabeyi Halil Nural Destici’nin tedavi süreci ve vefatının ardından gösterilen yakın ilgi ve destek nedeniyle Vali Yılmaz’a teşekkür etti. Valilik ziyaretinin ardından Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’yi ziyaret eden Destici, buradan sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
“Görüşmeler Pamuk İpliğine Bağlı”
ABD ile İran arasında İsviçre’de devam eden mutabakat görüşmelerine ilişkin önemli değerlendirmelerde bulunan Mustafa Destici, sürecin istikrarsız bir yapıya sahip olduğuna dikkat çekti. Destici, “Yani ben hem basından takip ettiğim kadarıyla hem de tabii bizim bilgi kaynaklarımızdan aldığımız bilgiler, bir ilerlemenin olduğu şeklinde. Fakat bu görüşmelerin diğer taraftan da bir pamuk ipliğine bağlı olduğunu da görüyoruz. Çünkü Amerika’nın başında gerçekten bir deli var, yani bunu kabul etmek lazım. Ne zaman ne yapacağı belli olmayan, her an farklı bir karar alabilecek, aldığı karardan anında dönebilecek, aldığı karara aykırı davranışlar sergileyebilecek ki bunu biliyorsunuz İran’a ilk saldırı gerçekleştiğinde de yine görüşmeler vardı. Yani Katar’daki görüşmeler sürerken bu saldırılar gerçekleştirildi. Onun için anlaşma olması, sürecin iyi gidiyor olması hepimizi umutlandırıyor çünkü hepimiz savaş bitsin istiyoruz” ifadelerini kullandı.
“Yeni Masumların Ölmesini İstemiyoruz”
İran’ın yalnızca kendisine yönelik değil, Lübnan ve Gazze’ye yönelik saldırıların da durması talebinin son derece haklı olduğunu vurgulayan Destici, bu konuda arabulucu ülkelerin sorumluluğuna dikkat çekti. Destici, “İran’ın buradaki sadece İran’a yönelik saldırılar değil, Lübnan’a yönelik saldırılar da dursun talebini çok haklı, çok kıymetli buluyoruz. Çünkü İran’a ve Gazze’ye saldırılar devam ederken sadece İran’a saldırıların durması ya da İran’la bir ateşkes doğru olmaz, eksik kalır. Çünkü bu ateşkes sadece Amerika Birleşik Devletleri ve İran arasında değil, bu ateşkesin arabulucuları var” dedi.
Arabulucu ülkeler arasında Türkiye, Pakistan, Katar ve Mısır’ın yer aldığını hatırlatan Destici, “Bu saydığım İslam ülkeleri Gazze’nin de, Gazze masumlarının da sorumluluğunu omuzlarında taşıyorlar. Zaten 100 binden fazla masum çocuk, kadın hayatını kaybetti. Ne Filistin’de Gazze’de ne Lübnan’da yeni masumların da ölmesini istemiyoruz. Arabulucu olan ülkelerin böyle bir mesuliyeti de var. Dolayısıyla da bu mesuliyetten dolayı da anlaşmanın sadece İran’a saldırıların durması ya da Hürmüz Boğazı’nın açılması ya da nükleer, işte İran’ın nükleer çalışmalarının askıya alınması şeklinde değil, buna ilaveten İsrail’in, saldırgan İsrail’in hem Lübnan’a saldırılarını, sivil yerleşim yerlerine özellikle Filistin’e ve Gazze’ye saldırılarını da durdurması gerektiğini düşünüyoruz. İran’ın ve diğer arabulucu ülkelerin buradaki ısrarını da haklı bulduğumuzu ifade etmek istiyorum” şeklinde konuştu.
A Milli Takım Eleştirileri ve Teknik Direktör Kararı
Gündeme ilişkin bir diğer konu ise FIFA Dünya Kupası 2026 grup maçlarında aldığı 2 mağlubiyetle grup aşamasında elenen A Milli Takım oldu. Mustafa Destici, milli takımın başarısızlığını değerlendirerek teknik direktörle ilgili kararın federasyon tarafından alınacağını belirtti. Destici, “Hiçbir futbolcu başarısız olmak istemez. Yani o futbolcularımızın hepsi de oraya başarılı olmak için gittiler fakat tabii eleştiriler de var, onları da haklı buluyoruz. Çok vicdansızlık seviyesine geçmediği sürece eleştiriler de haklı. Tabii ki eleştirilecek. Nasıl başarı olduğunda övülüyorsa, takdir ediliyorsa, başarısızlıkta da eleştirilecektir. Çünkü Türkiye gerçekten çok iyi bir kadroya sahip. İyi bir jenerasyon yakaladı. Yani bizim 2000 Dünya Kupası’ndaki üçüncülüğümüzü elde eden jenerasyona yakın bir kadromuz var aslında. Bunun, kadro seçiminden başlayarak aday kadrodan, maça çıkan kadrolar, taktik, bütün bunlar tabii ki başına bir teknik sorumlu getirmişsiniz, elbette ki ona güvenip yapacaksınız. Yani şimdi hatalar, yanlışlar konuşuluyor. Bence son maçı oynayıp Türkiye’ye döndükten sonra, tabii çok acı yani grup maçlarının ardından Türkiye’ye dönüyor olmamız gerçekten hepimizi üzdü ama bu gerçek. Yani artık bununla yüzleşmemiz gerekiyor. Ondan sonra ben federasyonun da hocayla ilgili de gerekli bir karar alacağını düşünüyorum. Önümüze bakacağız artık yapılacak bir şey kalmadı. Artık turnuvada kalan Türk ve İslam ülkesi takımlarını desteklemeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Mustafa Destici, açıklamalarının ardından Eskişehir İl Emniyet Müdürlüğü’ne geçti. İl Emniyet Müdürü Tolga Yılmaz’ı makamında ziyaret eden Destici, daha sonra kentten ayrıldı.
