Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Göktaş: Türkiye-Lüksemburg iş birliği yeni bir döneme giriyor

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Lüksemburg Milli Günü resepsiyonunda Türkiye-Lüksemburg ilişkilerinin 80. yılını kutlayarak, iş birliğinin güçleneceğini vurguladı.

Aile ve Sosyal Hizmetler

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Ankara’da düzenlenen Lüksemburg Milli Günü resepsiyonunda yaptığı konuşmada, iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin 80. yılına dikkat çekerek, “Liderlerimizin ikili ilişkilerimizi güçlendirmeye yönelik iradeleri, Türkiye-Lüksemburg iş birliğinin geleceğine umutla bakmamızı sağlıyor.” ifadelerini kullandı.

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Lüksemburg Milli Günü resepsiyonunda konuşma yapıyor

80 YILLIK DİPLOMATİK İLİŞKİLER KUTLANDI

Lüksemburg’un Ankara Büyükelçisi Daniel Da Cruz’un ev sahipliğinde gerçekleşen resepsiyonda konuşan Bakan Göktaş, iki ülke arasındaki dostane bağların uluslararası krizlere rağmen güçlenerek devam ettiğini vurguladı. Göktaş, “Bu sene, 1946’da kurulan diplomatik ilişkilerimizin 80’inci yılını idrak ediyoruz. Dostluğumuz uluslararası gerilim ve krizlerin yaşandığı birçok dönemi aştı. Bağlarımız o zorlu günlere rağmen bugünlere taşındı. 1987’de Lüksemburg’da Türk Büyükelçiliği’nin açılması tarihi bir adımdı. 2011’e gelindiğinde ise Ankara’da Lüksemburg Büyükelçiliği açıldı. Bu hamle ikili ilişkilerimizin ivme kazandığı yeni bir döneme işaret ediyordu.” dedi.

YENİ İŞ BİRLİĞİ ALANLARI

Ekonomik ve ticari bağlarda yeni bir safhaya geçildiğini belirten Göktaş, finansal teknolojiler, yüksek teknoloji girişimleri, yeşil dönüşüm, lojistik ve Ar-Ge alanlarında ortak projelere hazır olduklarını ifade etti. Bu kararlılığın somut yansımalarını sıralayan Bakan Göktaş, “Türk Hava Yolları’nın Lüksemburg-İstanbul seferlerini haftada 14 frekansa çıkarması, Lüksemburg’dan gelen turist sayısının son yıllarda istikrarlı şekilde artarak geçtiğimiz yıl 19 bini aşması ve Lüksemburg’da yaşayan yaklaşık 6 bin vatandaşımızın ikili ilişkilerimize köprü olması, sahip olduğumuz potansiyelin açık birer göstergesidir.” şeklinde konuştu.

Lüksemburglu yatırımcıların Türkiye’ye yaptığı doğrudan yatırımları “bir güven nişanesi” olarak değerlendiren Bakan Göktaş, ticaret hacmini artırmak amacıyla Ortak Ekonomi ve Ticaret Komitesi (JETCO) Toplantısı’nın yakın zamanda gerçekleştirilmesinin planlandığını duyurdu.

ÜST DÜZEY ZİYARETLER VE KRİZ ATMOSFERİ

2026 yılı içinde Lüksemburg’dan Türkiye’ye gerçekleştirilen üst düzey ziyaretlerden duyduğu memnuniyeti dile getiren Bakan Göktaş, nisan ayında Temsilciler Meclisi Başkanı Claude Wiseler ve Başbakan Yardımcısı ile Dışişleri Bakanı Xavier Bettel’i ağırladıklarını anımsattı. Önümüzdeki süreçte düzenlenecek NATO Parlamenterler Zirvesi, NATO Ankara Zirvesi ve COP31’e de Lüksemburg’dan üst düzey katılım beklediklerini belirtti.

Dünyadaki gelişmelere de değinen Bakan Göktaş, “Liderlerimizin ikili ilişkilerimizi güçlendirmeye yönelik iradeleri, Türkiye-Lüksemburg iş birliğinin geleceğine umutla bakmamızı sağlıyor. Ortaya koydukları iyi niyet, Gazze’de, Orta Doğu’da ve Ukrayna’daki gerilimlerin tırmandığı bir belirsizlik atmosferinde, ülkelerimiz arasındaki ilişkileri daha dayanıklı bir zemine taşıyor.” ifadelerini kullandı.