Velimeşe’de Faciadan 4,5 Yıl Sonra Gelen Kapatma Kararı: Mahalleli Alternatif Yol İstiyor
Tekirdağ’ın Ergene ilçesi Velimeşe Mahallesi’nde 2021 yılında meydana gelen ve 7 kişinin hayatını kaybettiği acı tren kazasının ardından, yaklaşık 4 yıl 9 ay sonra hemzemin geçidin kapatılması mahalle sakinlerini harekete geçirdi. Kapatma kararı sonrası mağdur olduklarını belirten vatandaşlar, bölgeye katlı kavşak yapılması için eylem düzenledi.
Kazanın Ardından Gelen Kapatma Kararı
Ergene ilçesi Velimeşe Mahallesi’nde 4 Eylül 2021 tarihinde meydana gelen kazada, Kapıkule-Halkalı seferini yapan yük treni, kapalı bariyerlerin arasından geçmeye çalışan ve fabrika işçilerini taşıyan Bilal Küllü yönetimindeki 59 ADJ 755 plakalı minibüse çarptı. Feci kazada Suzan Aksoy, eşi Halil Aksoy, Nebibe Korkmaz, Cangül Akın, Hülya Dinçkol, Yaşar Yüce ve Nusret Açıkgöz hayatını kaybederken, 5 kişi yaralandı. Kazaya ilişkin bilirkişi raporunda minibüs şoförü Küllü ‘asli’, TCDD ve Karayolları Genel Müdürlüğü yerel idaresi ise ‘tali’ kusurlu bulunmuştu.
Kazadan 3 ay önce, 1 Haziran 2021 tarihinde TCDD 1’inci Bölge Müdürlüğü’nün Tekirdağ Valiliği’ne gönderdiği yazıyla hemzemin geçidin kapatılmasını talep ettiği ortaya çıkmıştı. Ancak bu talep kazadan sonra bile uzun süre hayata geçirilmedi. Kazayla ilgili Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı ve İçişleri Bakanlığı’nın inceleme ve soruşturmaları devam ederken, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün başvurusu üzerine Tekirdağ Valiliği, 14 Haziran 2026 tarihinde hemzemin geçidi taşıt ve yaya trafiğine kapattı.
‘Halkımız Tedirgin Durumda’
Kapatma kararının ardından mağduriyetlerinin giderilmesi için harekete geçen Velimeşe Mahallesi sakinleri, mahalle meydanında toplanarak eylem yaptı. Yaklaşık 300 kişilik kalabalığa hitap eden Velimeşe Mahallesi muhtarı Olcay Alpsoy, yetkililere seslenerek kalıcı çözüm talebinde bulundu.
Alpsoy, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Velimeşe halkımızın sesine kulak vermek, vatandaşımızın mağduriyetini giderecek kalıcı ve hızlı çözümlerin hayata geçirilmesini istiyoruz. İstasyon Caddemizin girişinin hemzemin gerekçesiyle kapatılması nedeniyle vatandaşlarımızın yaşadığı mağduriyet her geçen gün artmaktadır. 2021 yılında çalışması yapılan katlı kavşak projesi, aradan 5 yıl geçmesine rağmen hala hayata geçirilmemiştir. Bu yolun kapatılması ile birlikte esnafımız maddi sıkıntıya düştü, öğrencilerimizin okullarına ulaşımı zorlaştı, işçilerimizin işlerine gitme süreleri uzadı ve çalışma hayatı trafik yoğunluğundan dolayı riske girdi. İstasyon karşısında yaşayan 30’a yakın hanemizin günlük yaşamları olumsuz etkilendi. Çerkezköy ilçesine gitmek isteyen vatandaşlarımız ulaşım sıkıntısı başladı. Çiftçilerimizin tarlalarına ulaşımı zorlaştı. Velimeşe’miz tek yola mahkum edilerek yaşanabilecek herhangi bir kaza sonucunda yol kapanmasından, yangın ve sağlık hizmetleri konusunda halkımızı tedirgin durumda. Biz, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurumlardan; hemzemin geçidin kapatılması sonrasında oluşan mağduriyetin giderilmesi amacıyla katlı kavşak projesinin ve güvenli bağlantı yollarının duble yol olarak bir an önce yapılmasını talep etmekteyiz. Velimeşe halkımızın sesine kulak verilmesini, vatandaşımızın mağduriyetini giderecek kalıcı ve hızlı çözümlerin hayata geçirilmesini istiyoruz.”
Konuşmaların ardından toplanan kalabalık, kapatılan hemzemin geçide doğru yürüyüş gerçekleştirdi. Bir süre burada bekleyen vatandaşlar, daha sonra sessiz bir şekilde dağıldı.
