Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ülkeleri ile ABD arasında ortak bakanlar toplantısı Bahreyn’in başkenti Manama’da gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Washington yönetiminin İran ile yapıcı bir diyalog kurma ve yeni anlaşmalar yapma niyetinde olduğunu açıkladı.
Rubio: Körfez müttefiklerimizin çıkarlarını dikkate alacağız
ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, toplantıda yaptığı açıklamada, ABD’nin İran ile diyalog konusundaki tutumunu net bir şekilde ortaya koydu. Rubio, “ABD, İran ile yapıcı bir diyalog kurmayı ve yeni anlaşmalar yapmayı amaçlıyor.” ifadelerini kullandı. Bakan Rubio, Washington yönetiminin İran ile yapılması muhtemel herhangi bir anlaşma kapsamında alınacak kararların, “Körfez’deki müttefik ve ortaklarının çıkarlarını dikkate almasını sağlamak istediğini” vurguladı.
‘Hürmüz’de geçiş ücreti kabul edilemez’
ABD Dışişleri Bakanı Rubio, stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı konusunda da dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Boğazın herhangi bir ülkeye ait olduğu fikrini reddeden Rubio, burada geçiş ücreti uygulanmasının kabul edilemez olduğunu belirtti. Marco Rubio’nun bu sözleri, bölgedeki jeopolitik gerilimlerin ve enerji güvenliği tartışmalarının yeniden alevlenmesine neden oldu.
