Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Yumaklı’dan Pestisitte Devrim: B Reçete Sistemi 1 Temmuz’da 81 İlde Başlıyor

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, B reçete sisteminin 1 Temmuz’da 81 ilde eş zamanlı başlayacağını duyurdu. Pestisit kullanımını devrim niteliğinde düzenleyen sistem, gıda güvenliğinde yeni bir dönem başlatıyor.

Tarım ve Orman Bakanı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünleri için hayata geçirilen B reçete sisteminin 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelinde eş zamanlı olarak uygulanmaya başlanacağını duyurdu. “Bu bir devrim” diyen Bakan Yumaklı, sistemin pestisit kullanımında çığır açacağını vurguladı.

B Reçete Sistemi Nedir ve Nasıl İşleyecek?

Bakan Yumaklı, bitki koruma ürünleri için B reçete uygulamasıyla ilgili düzenlenen çevrim içi toplantıda, 81 ilin tarım ve orman il müdürlerine hitap etti. Bitkisel üretimin hem çevre hem de insan sağlığı açısından sürdürülebilir bir şekilde yapılabilmesi ve pestisit kaynaklı risklerin azaltılması amacıyla bu sistemi uygulamaya aldıklarını belirten Yumaklı, “Bu sistemde sadece bitkisel üretim yapan üreticiler, bitki koruma ürününe erişebilecekler ve sadece üretim yapılan alan için satış ve kullanım mümkün olacak. Önerilen doz kadar zirai ilaç alınabilecek” dedi.

Uygulama öncesinde bitki koruma ürünlerinin hatalı ve gereğinden fazla kullanımının en başta gelen sorunlardan biri olduğuna ve yeterli bir takip sistemi bulunmadığına işaret eden Bakan Yumaklı, “B reçete sisteminde pestisitlerin hem reçetelendirilmesi hem satış ve uygulama aşamalarının elektronik ortamda kaydedilmesi söz konusu. Üreticilerin bizim sistemlerimizdeki kayıtlı olan tarım alanı ve ürününe göre bilimsel kriterler ışığında belirlenmiş bir şekilde ve bakanlığımızın da onayladığı kullanım dozları dikkate alınarak pestisit kullanmaları sağlanacak.” ifadelerini kullandı.

Pilot Uygulamadan 81 İle Geçiş

B reçete sisteminin Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli’nde 12 Ocak itibarıyla pilot olarak uygulanmaya başladığını anımsatan Bakan Yumaklı, “1 Temmuz itibarıyla da inşallah 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacak. Dolayısıyla burada bu kararlılığımızı, bu irademizi özellikle altını çizerek ifade etmek istiyorum. Ocak ayından bugüne kadar hakikaten çok yoğun bir şekilde çalıştık. Hızlıca müdahil olunabilir, düzeltilebilir, revize edilebilir ya da geliştirilebilir bir şekilde sistem dizayn edilmiş durumda” şeklinde konuştu.

Kendilerinin de birer tüketici olduğunu ve aynı gıdaları tükettiklerini dile getiren Yumaklı, bu uygulamaya sadece bir iş olarak bakılmaması gerektiğini vurgulayarak, “Bu bir devrim. Bu Türkiye’de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem” dedi. Sisteme ilişkin önemli hususlarda tarım ve orman il müdürlerinin dikkatini çeken Yumaklı, karşılaşılan sorunlara hızla müdahale edilmesinin ve iletilen şikayet ya da taleplerin tam olarak incelendikten sonra çözüme kavuşturulmasının büyük önem taşıdığının altını çizdi.

Dezenformasyon ve Provokasyonlara Karşı Uyarı

Uygulamanın tüm Türkiye genelinde uygulanmasıyla haksız kazanç elde etmek isteyen ya da sistemden menfaatleri zedelenen bazı kesimler olabileceğini söyleyen Bakan Yumaklı, “Herhangi bir konuyu dikte ettirmeye çalışan ya da sistemi etkisiz ve işlevsiz hale getirmeye çalışan da olabilecektir. Bu dezenformasyonlar olacaktır, bu provokasyonlar olacaktır. Ancak doğru iletişim kurarak ve anlatmaktan bıkmayarak bu bakanlığın, konusunda gerçekten uzman ve yaptığı son derece kıymetli çalışanları olarak da hiç bıkmadan, usanmadan bilgilendirmelerimize devam edeceğiz” diye konuştu.

Bakan Yumaklı, sistemin kesintisiz çalışması ve mağduriyetlerin önlenmesi için her türlü önlemin alınması, bilgilendirmenin yapılması, gerekli kayıtların tutularak güncellemelerin gerçekleştirilmesi konusunda il müdürlerine talimat verdi. Vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasından sorumlu bir bakanlık olduklarını vurgulayan Yumaklı, şu açıklamayı yaptı:

“Şu anda aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlandı. Bu herhangi bir uygulama değil. Bu hepinizin, bunları hayata geçirecek sizler tarafından, ülkemizin bu manadaki hedefine atılmış bir imza olacak inşallah. Dediğim gibi bu bir devrimdir.”