Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Tarihi Başarı: Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı’na Seçildi

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 240 bin yerel yönetimi temsil eden Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Başkanlığına seçildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan tebrik etti.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 7 kıtada 240 bin yerel yönetimi temsil eden Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Başkanlığına seçilerek Türkiye’nin uluslararası alandaki temsil gücünü bir kez daha zirveye taşıdı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da bu büyük başarının ardından Altay’ı telefonla arayarak tebrik etti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Tebrik Telefonu

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ı elde ettiği bu önemli başarı dolayısıyla telefonla tebrik etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başkan Altay’a uluslararası temsil görevinde üstün başarılar diledi. Telefon görüşmesinin ardından bir açıklama yapan Altay, “Vizyonuyla bizlere her zaman yol gösteren Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz şükranlarımı sunuyorum” dedi.

Mexico City Belediye Başkanı’nı Geride Bıraktı

Dünya Belediyeler Birliği olarak da bilinen UCLG’nin Dünya Konseyi Toplantısı, Fas’ın Tanca şehrinde gerçekleştirildi. Mexico City Belediye Başkanı’nın da aday olduğu seçimleri farkla kazanarak 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, böylece dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek. Merkezi Barselona’da bulunan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı, 7 kıtada, 140 ülkede 240 binden fazla yerel yönetimi ve 175’ten fazla yerel ve bölgesel yönetim birliğini kapsıyor.

Uğur İbrahim Altay

“Bu, Konya’nın Uluslararası Alandaki Yükselişinin Zaferidir”

Konuya ilişkin kapsamlı bir değerlendirme yapan Altay, şu ifadeleri kullandı: “Konya olarak dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan UCLG’nin başkanlık seçimlerini büyük bir teveccühle kazanmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Uzun bir yolculuk, büyük bir mücadele oldu. Dünyanın her köşesinden insanla iletişim, her bölgeyle farklı müzakereler, 7 yıllık yoğun bir emek var ama işin sonunda elhamdülillah ülkemiz adına büyük bir kazanım elde ettik.”

Altay, bu başarının kişisel bir zaferden çok daha fazlası olduğunu vurgulayarak, “Bu netice, şahsıma tevdi edilen bir görevin çok daha ötesinde; Konya’mıza, ülkemize ve Türkiye’nin yerel yönetim anlayışına duyulan güvenin açık bir göstergesidir.” şeklinde konuştu.

Uğur İbrahim Altay

Yeni Dönemde Hedefler Büyük

UCLG Genel Kurulu’nda UCLG ailesine seslenen Başkan Altay, önümüzdeki dönemdeki önceliklerini de sıraladı: “İnşallah bundan sonra tüm dünyadaki belediyeleri temsilen, özellikle başta Gazze olmak üzere mazlum coğrafyadaki insanların sesinin duyurulması, şehirlerimizde yaşayan insanların mutluluğunun artırılması için; başta iklim değişikliği olmak üzere her türlü konuda fikir ve görüş beyan etmeye devam edeceğiz.”

Altay, daha adil bir dünya vizyonunu şu sözlerle dile getirdi: “Bizler inanıyoruz ki daha adil bir dünya, daha güçlü şehirlerle mümkündür. Daha huzurlu bir gelecek, yerelden yükselen dayanışmayla mümkündür. Daha yaşanabilir bir yeryüzü, yerel idarelerin ortak aklı, ortak emeği ve ortak sorumluluğuyla mümkündür.”

Uğur İbrahim Altay

Teşekkür Mesajı

UCLG ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a tebrikleri ve iyi dilekleri dolayısıyla teşekkür etti. “Vizyonuyla bizlere her zaman yol gösteren Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Sayın Cumhurbaşkanımızın yerel yönetimler ve dış politikadaki vizyonunu UCLG’de sürdürmeye gayret edeceğiz.” diyen Altay, ayrıca Dışişleri Bakanlığı’na, AK Parti Yerel Yönetimler Başkanlığı’na, milletvekillerine, tüm belediye başkanlarına, meclis üyelerine, teşkilatlara, çalışma arkadaşlarına ve süreç boyunca desteklerini esirgemeyen herkese teşekkür etti.

Altay, “En büyük teşekkürüm ise her zaman yanımızda duran, duasını ve desteğini bizlerden esirgemeyen aziz Konyalı hemşehrilerimedir.” ifadeleriyle sözlerini tamamladı.

Uğur İbrahim Altay