Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Eğirdir Gölü alarm veriyor: ‘Ot ve çamurla doluyor, taban sürekli yükseliyor’

Isparta’da Eğirdir Gölü tabanındaki ot ve çamur birikimi su seviyesi algısını değiştiriyor. Kooperatif Başkanı Ali Bal, gölün ekolojik dengesi için uyardı.

Isparta'da Eğirdir Gölü tabanındaki

Isparta’da, Taşevi Su Ürünleri Kooperatif Başkanı Ali Bal, Eğirdir Gölü’nün tabanında biriken ot yoğunluğu ve çamurlaşmanın kritik bir boyuta ulaştığını belirterek, bu durumun su seviyesinin yükseldiği yönünde yanıltıcı bir algı oluşturduğunu söyledi. “Taban sürekli otla ve çamurla doluyor bu da gölü şişiriyor” diyen Bal, gölün geleceği için endişelerini dile getirdi.

Göl sığlaştı, ekolojik denge tehlikede

Yalvaç ilçesine bağlı Taşevi Su Ürünleri Kooperatif Başkanı Ali Bal, Eğirdir Gölü’nün Hoyran bölgesinde bulunan balıkçı barınaklarında yıllardır balık ve kerevit avcılığı yaptıklarını anlattı. Bu yılki yağışlara rağmen göldeki görüntünün endişe verici olduğunu vurgulayan Bal, gerçek durumu şu sözlerle aktardı: “30 yılın en iyi yağışını aldık. Lakin gölde görülen bu şişme yağıştan değil, alttaki ot ve pislikten kaynaklı. Yüzde 20 su geldi ise yüzde 40 gider var. 70-80 santimetrelik bir şişme var. Son yağışların elbette etkisi var ama gerçekte bu böyle değil. Göle bakarsanız yüzeydeki otları görürsünüz. Taban sürekli otla ve çamurla doluyor bu da gölü şişiriyor.”

“Leğenin içine konulmuş taş misali”

Bu yıl gölün bol yağış aldığını belirten Bal, su seviyesindeki artışın yanıltıcı olduğunu savundu: “Yükselme oluşuyor fakat tabanda otla pislikle dolduğu için dolma oluşuyor. Burada gölde kot farkı aynı kalıyor, zannediliyor ki gölde kot farkı arttı göl şişti. Leğenin içine konulmuş taş misali. Su azalıyor içinde kütle olarak farklı pislikler oluştuğu için şiş görünüyor. Sıkıntı burada. Yani gölümüz tabandan aşırı bir şekilde pislikten yükseliyor.”

Düdenler araştırılmalı: “Göl 2 metre daha yüksek olmalı”

Taşevi Su Ürünleri Kooperatif Başkanı, göldeki kirliliğin ve sığlaşmanın önüne geçilmesi için acil önlemler alınması gerektiğini belirtti. Bal, “Burada gördüğünüz gibi ot çok aşırı bir şekilde pislik yükseliyor. 3-4 düden var. Düdenler incelenip, araştırılmalı. Gölün 2 metre daha yüksek olması lazım. Yani bu gördüğünüz yerde ben 7 yıl önce ağ atıyordum. Yani göl daha ilerlerdeydi ve ben buraya ağ atabiliyordum. Şu an gölün seviyesi alçakta.” ifadeleriyle gölün eski haline dönmesi için yetkililere çağrıda bulundu.


Eğirdir Gölü kıyılarında ot yoğunluğu ve çamurlaşma net bir şekilde görülüyor.