Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

54 Yaşında İki Dalda Birincilik: RTEÜ Mezuniyet Töreninde Gurur Tablosu

RTEÜ mezuniyet töreninde 54 yaşındaki Selim Koç, iki anadalı birincilikle bitirerek azmiyle herkese ilham oldu. Selim Koç ‘Okudukça 20 yaş gençleştim’ dedi.

RTEÜ mezuniyet töreninde 54

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi (RTEÜ) 2025-2026 akademik yılı mezuniyet töreni, Rize Yenişehir Kapalı Spor Salonu’nda büyük bir coşkuyla düzenlendi. 15 fakülte ve 6 meslek yüksekokulundan toplam 2 bin 500 öğrencinin mezuniyet sevinci yaşadığı törende, azim ve başarı hikayeleri damga vurdu.

Sinevizyon gösterimiyle başlayan programda, halk oyunları ekibi sahne alırken, protokol konuşmalarının ardından üniversiteyi ve bölümlerini dereceyle tamamlayan öğrencilere plaketleri takdim edildi. Coşkulu törenin sonunda öğrenciler, keplerini fırlatarak mezuniyetlerini kutladı.

Selim Koç: “Okudukça 20 Yaş Gençleştim”

Mezunlar arasında en dikkat çeken isimlerden biri, 54 yaşındaki Selim Koç oldu. Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda iki anadal yaparak elektrik ile mekatronik bölümlerini birincilikle bitiren Koç, azmiyle herkese ilham verdi. Eğitimin kendisine gençlik aşısı gibi geldiğini belirten Koç, “Okudukça 20 yaş gençleştim, tansiyonum bile kalmadı” dedi.

Koç açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “Ben normalde 30 yıl önce İstanbul Teknik Üniversitesi’nden mezun oldum. Emekli olduktan sonra tekrar okumaya karar verdim. Hem Mekatronik bölümünde hem de çift anadal programı kapsamında Elektrik bölümünde eğitim gördüm. İki bölümde de birinci oldum; aynı zamanda okul birinciliği ve ikinciliğini de elde ettim. Çok güzel bir duygu. Yaş geçtikçe daha iyi okunduğunu anladım. Yaşım 54 ama 20 yaş gençleştiğimi söyleyebilirim. Okula başladıktan sonra tansiyonum vardı gitti, her şey gitti, adeta yenilendim. Gençlere şunu söylemek istiyorum; okumanın da başarının da yaşı yok.”

Eski Belediye Başkanı Ahmet Topal: “Çocuklarıma Rol Model Olmak İstedim”

Törende kep atan bir diğer isim ise eski Tunca Belediye Başkanı Ahmet Topal (54) oldu. Hayalini gerçekleştirmenin gururunu yaşadığını belirten Topal, şunları söyledi:

“2009-2014 yılları arasında Tunca Beldesi’nde belediye başkanlığı yaptım, daha sonra kamuya geçiş yaptım. 2021 yılında Ardeşen Meslek Yüksekokulu’na kayıt olup 2023’te mezun olmuştum. Bir yıl sonra dikey geçiş yaparak Turizm İşletme Fakültesi’ne kaydoldum ve bu sene de mezuniyet nasip oldu. Gençliğim İstanbul’da turizm sektöründe geçmişti. En büyük hayallerimden biri üniversite mezunu olmak ve yabancı dil öğrenmekti. Gençlere ve kendi çocuklarıma rol model olabilmek için bu yola çıktım. 54 yaşına geldik ama insan okudukça zihninin geliştiğini hissediyor. Tüm derslerime, sınavlarıma tam konsantrasyonla hazırlandım. Çok şükür bugünleri gördük.”

Mühendis Fatma Uzun Bayram: “İkinci Diplomanın Keyfini Sürüyorum”

Pazar Meslek Yüksekokulu Tıbbi Aromatik Bitkiler bölümünden mezun olan Fatma Uzun Bayram (54) da ilgi duyduğu bir alanı başarıyla bitirmenin keyfini sürdüğünü ifade etti. İnşaat mühendisi olduğunu ve Özel İdare’de kamu çalışanı olarak görev yaptığını belirten Bayram, “Sırf ilgi duyduğum için bu bölümü tekrar okumak istedim. İki sene önce sınava girdim ve hiç bütünlemeye kalmadan, büyük bir zevkle iki yılda bitirdim. Okula gidip gelirken beni bazen öğrenci velisi sanıyorlardı ama bugün öğrenci olarak cübbemle, kepimle buradayım” diye konuştu.