Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sirkeci Garı’nda yürütülen restorasyon ve dönüşüm çalışmalarını yerinde inceledi. Bakan Ersoy, tarihi gar binasının özgün mimarisine ve yoğun işçiliğine uygun şekilde yeniden ayağa kaldırıldığını belirterek, “Ana gar binası çok narin bir bina. İşçiliğin de çok yoğun olduğu bir bina. O işçiliklerle tekrar eskisine uygun bir şekilde ihya ediliyor” dedi.

Sirkeci Garı’nın Tarihi ve Kültürel Önemi
Bakan Ersoy, Sirkeci Garı’nın Anadolu’dan gelenler için Avrupa’ya ve Rumeli’ye açılan en önemli geçiş noktalarından biri olduğunu vurguladı. Savaş dönemlerinde göç hareketleri ve asker sevkiyatlarının da bu bölgeden gerçekleştirildiğini hatırlatan Ersoy, “Hem bir taşıma-ulaşım aksı olarak hem de şehrin hafızası olarak değerlendirdiğimiz zaman çok farklı fonksiyonları olan, çok farklı anıları olan bir yer” ifadelerini kullandı.

Restorasyon ve Dönüşüm Projesi Detayları
Sirkeci’de ulaşım aksı özelliğinin korunacağını belirten Bakan Ersoy, tarihi gar sahasının aynı zamanda kültür ve yaşam merkezi olarak yeniden şekillendirildiğini aktardı. Proje kapsamında büyük işletme binasında her yaş grubuna hitap edecek bir kütüphane oluşturulacağını duyuran Ersoy, ambar binalarında sergi ve tiyatro alanlarının da yer alacağını ifade etti.
“Gün boyu insanların vakit geçirebileceği arındırılmış sahalardan oluşturmuş iki tarafta da bir yaşam merkezini, ulaşım aksı özelliklerini koruyarak hayata geçiriyoruz” diyen Bakan Ersoy, açık etkinlik alanlarının da projeye dahil edildiğini söyledi.

Tarihi Yarımada Silueti Yeniden Şekillenecek
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Sirkeci’deki tarihi yapının özgün mimari karakterinin yeniden görünür hale getirilmesi amacıyla kapsamlı restorasyon uygulamaları sürüyor. Proje kapsamında gar yapısında geçmiş dönemlerde yapılan niteliksiz müdahaleler kaldırılacak. Konser ve etkinlik alanları, seyir terasları, çocuk oyun alanları ve sosyal kullanım alanları oluşturulacak.
Tarihi yarımada siluetine zarar veren niteliksiz ekler kaldırılarak alan yeniden düzenlenecek. Ayrıca geçmiş yıllarda yıkılan Emirler Mescidi de yeniden inşa edilecek.
Bakan Ersoy, alandaki diğer tarihi yapıların da yeniden işlevlendirilerek kültür ve sanat odaklı kullanıma hazırlandığını belirtti.

