Çanakkale Savaşları’nın kahramanlarının aziz hatırasını yaşatmak ve Çanakkale ruhunu gelecek nesillere aktarmak amacıyla, 57’nci Piyade Alayı Şehitliği ve Şehitler Abidesi’nde anlamlı bir saygı nöbeti uygulaması başlatıldı.
Milli Savunma Bakanlığı ve Tarihi Alan Başkanlığı’ndan Ortak Proje
Milli Savunma Bakanlığı ve Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı’nın ortak çalışmasıyla hayata geçirilen proje kapsamında, 57’nci Piyade Alayı’nın kahramanlık destanı, ziyaretçilere daha güçlü bir şekilde hissettirilmeye çalışılıyor. Çanakkale Muharebeleri’nde büyük kahramanlık gösteren 57’nci Piyade Alayı ve tüm Mehmetçiklerin anısını yaşatmak amacıyla, 2’nci Kolordu Komutanlığı’na bağlı 57’nci Alay tarafından başlatılan ‘saygı nöbeti’ uygulaması büyük ilgi görüyor.
Dönemin Askeri Kıyafetleriyle Nöbet
Dönemin orijinal askeri kıyafetlerini giyen Mehmetçikler, Şehitler Abidesi ve 57’nci Piyade Alayı Şehitliği’nde saygı duruşunda bulunuyor. Askerlerin bu anlamlı nöbeti, Çanakkale ruhunu ve kahramanlık destanını yaşatarak ziyaretçilere duygusal anlar yaşatıyor.
Ziyaretçilerden Yoğun İlgi
Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir, uygulamanın ziyaretçiler tarafından büyük ilgi gördüğünü belirtti. Kaşdemir, “Milli Savunma Bakanlığı’mızın talimatlarıyla ve Gelibolu 2’nci Kolordu Komutanlığımızın bünyesinde oluşturulan 57’nci Alay Birliği, Çanakkale tarihi alanda nöbet görevlerini icra ediyorlar. Görevlerine gelirken ve giderken nöbet değişimlerindeki ritüeller buradaki ziyaretçilerin çok yoğun ilgisini çekiyor ve buraya olan ilgiyi daha da arttırıyor. Zaten tarihi alan bölgemiz, çok manevi atmosferi yoğun olan bir yerdi. İnsanları kuşatır, kucaklar ve başka bir dünyaya, başka bir duyguya büründürürdü. Buradaki bu ritüellerle beraber 57’nci Alayımızın askerlerinin o günkü kıyafetlerle birlikte yapmış oldukları nöbet vazifesi ve nöbet değişim törenleri bütün ziyaretçileri etkiliyor, duygusal bir atmosfere büründürüyor” dedi.
Hedef: Herkesin Çanakkale’yi Ziyaret Etmesi
Kaşdemir, hedeflerinin Çanakkale’ye olan ilgiyi daha da artırmak olduğunu vurgulayarak, “Amacımız burada daha da ilgiyi arttırmak, Çanakkale’nin ruhunu her daim, her zaman canlı tutmak ve buraya olan ilgiyi daha da fazlalaştırmak. Çok şükür artan bir talep var, yoğunluk var, ziyaretçi akını var. Bizim bir hayalimiz var Tarihi Alan Başkanlığı olarak. Bir gün gelecek Türkiye’de yaşayan herkes mutlaka Çanakkale’yi ve tarihi alanı ziyaret etmiş ve buradaki bu atmosferi teneffüs etmiş olacak. Biz de buradaki çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bu konuda hem Milli Savunma Bakanlığımıza hem de Kolordu Komutanlığı’mıza çok teşekkür ediyoruz. Gerçekten tarihi alanda görev yaparken askeri erkanımızın, mülki erkanımızın, tüm bölge halkının, hükümetimizin büyük desteğini görüyoruz. Çünkü ‘Çanakkale’ dendiği zaman mutlaka herkes bir katkı sunmak, bir destek vermek istiyor” şeklinde konuştu.
