Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Uraloğlu Duyurdu: 15 Türk Gemisi Basra Körfezi’nden Güvenle Ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bekleyen 15 Türk gemisinin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı. Detaylar haberimizde.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk gemilerine ilişkin önemli bir açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu, bölgede bekleyen tüm gemilerin güvenli bir şekilde ayrıldığını duyurdu.

Bakan Uraloğlu’ndan Kritik Açıklama

Sanal medya hesabından yaptığı açıklamada Uraloğlu, “Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.” ifadelerini kullandı.

Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır. Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz ise Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir.

Personel Durumu Hakkında Bilgi

Bakan Uraloğlu, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu belirterek, “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur.” dedi.

Uraloğlu, sürecin titizlikle takip edildiğini vurgulayarak, “Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu.