Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk gemilerine ilişkin önemli bir açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu, bölgede bekleyen tüm gemilerin güvenli bir şekilde ayrıldığını duyurdu.
Bakan Uraloğlu’ndan Kritik Açıklama
Sanal medya hesabından yaptığı açıklamada Uraloğlu, “Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.” ifadelerini kullandı.
Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır. Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz ise Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir.
Personel Durumu Hakkında Bilgi
Bakan Uraloğlu, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu belirterek, “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur.” dedi.
Uraloğlu, sürecin titizlikle takip edildiğini vurgulayarak, “Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu.
