Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Ateşkes sonrası İranlı turistler Van’a akın ediyor: Esnaf yüzünü güldüren tablo

İran-ABD ateşkesi sonrası Van turizmi canlandı. İranlı turistler yeniden Kapıköy Sınır Kapısı’ndan gelmeye başladı. Esnaf hareketlilikten memnun. Van turizmi ve İranlı turist haberleri.

İran-ABD ateşkesi sonrası Van

İran ile ABD arasında sağlanan ateşkes ve devam eden diplomatik müzakereler, bölgede normalleşme umutlarını artırırken, bu gelişme Van turizmine de can suyu oldu. Aylardır süren belirsizlik nedeniyle seyahatlerini erteleyen İranlı turistler, yeniden Kapıköy Sınır Kapısı üzerinden Van’a gelmeye başladı.

Van turizmi canlanıyor, İranlı turistler kente geliyor

Kentte otellerde doluluk oranları hızla yükselirken, alışveriş merkezleri, çarşılar ve restoranlarda İranlı turist yoğunluğu gözlemleniyor. Savaş ve belirsizlik döneminde durgunluk yaşayan esnaf, yeniden hareketlenen turizmle birlikte yaz sezonu için umutlu olduklarını dile getiriyor.

İranlı turistlerden Van’a övgü

Van’a gelen İranlı turistler, kentin kendileri için vazgeçilmez bir destinasyon olduğunu belirtiyor. İranlı Sohrap Yezdi, savaş döneminde zor günler yaşadıklarını ifade ederek, “Savaş vardı, şimdi ortam sakinleşti. Biz de tatil için Van’a geldik. İranlılar artık yeniden gelecek. Van, İran’a yakın olduğu için bizim için çok uygun bir şehir” dedi.

İranlı turist Sohrap Yezdi açıklama yapıyor

Mehdiye Bagheri ise Van sevgisini şu sözlerle dile getirdi: “Van’ı çok seviyoruz. Umarım her yıl gelebiliriz. İran’dan her yıl çok sayıda kişi Van’a geliyor. Van hem yakın hem de uygun bir destinasyon. Van’ı özledik. Okullar da tatil oldu. Bundan sonra daha fazla İranlının geleceğini düşünüyorum.”

‘Ülkemizi hiçbir zaman terk etmedik’

Ailesiyle birlikte Van’a gelen Soheila Mohammadi, önceki yıllarda sık sık Van’ı ziyaret ettiklerini ancak savaş nedeniyle yaklaşık bir yıldır gelemediklerini söyledi. Mohammadi, “İranlılar hiçbir zaman ülkelerini terk etmedi ve ülkelerine sahip çıktı. Şimdi savaşın sona ermesiyle birlikte insanlar yeniden tatile çıkmaya başladı. Van güzel bir şehir ve İranlıların en çok tercih ettiği bir şehir. Kısa bir tatil fırsatımız vardı, biz de Van’a geldik” diye konuştu.

Soheila Mohammadi Van hakkında konuşuyor

İranlı turist Mahdi de ülkelerine olan bağlılıklarını vurgulayarak, “Savaş döneminde ülkemizi terk etmedik. Zorluklar yaşansa da memleketimizi bırakmayı hiç düşünmedik. Ortamın sakinleşmesiyle birlikte Van’a geldik. Van’ı çok seviyoruz. İran halkı yeniden seyahat edebildiği için mutlu. Ama biz ülkemizi hiçbir zaman bırakmadık” ifadelerini kullandı.

Van

İran’daki güven ortamının devam etmesi halinde önümüzdeki haftalarda kente ziyaretçi sayısının daha da artması bekleniyor. Van’a gelen İranlı turistler, kentte düzenlenen festival ve etkinliklere de katılarak tatillerini geçiriyor.

Van
Van esnafı hareketlilikten memnun
Kapıköy Sınır Kapısı
Van