Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Bulgaristan Enerji Bakanı Iva Petrova ile İstanbul’da bir araya gelerek iki ülke arasındaki enerji iş birliğini masaya yatırdı. Görüşmede, doğal gaz ticareti ve bölgesel arz güvenliği konuları öne çıktı.

Stratejik Görüşmede Güçlü Ortaklık Vurgusu
Bakan Bayraktar, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, görüşmenin verimli geçtiğini belirtti. İki ülke arasındaki mevcut enerji bağlarını daha da ileriye taşımayı hedeflediklerini ifade eden Bayraktar, şu ifadeleri kullandı:
“İstanbul’da, Bulgaristan Enerji Bakanı, değerli mevkidaşım Sayın Iva Petrova ile bir görüşme gerçekleştirdik. Görüşmemizde, ülkelerimiz arasındaki doğal gaz ticareti, elektrik ve doğal gaz enterkonneksiyonlarımızın daha da güçlendirilmesi ile Karadeniz bölgesindeki potansiyel iş birliği imkânlarını ele aldık. Sadece ülkelerimiz için değil, Güneydoğu Avrupa’nın da arz güvenliğine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu stratejik enerji ortaklığını derinleştirerek köklü bağlarımızı çok daha ileri bir noktaya taşımayı amaçlıyoruz.”
Bölgesel İş Birliği ve Arz Güvenliği
Bakan Bayraktar’ın açıklamaları, Türkiye’nin sadece kendi enerji ihtiyacını karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda bir enerji merkezi olma vizyonuyla bölgesel iş birliklerine verdiği önemi bir kez daha gözler önüne serdi. Özellikle Karadeniz’deki potansiyel iş birliği imkanlarının ele alınması, enerji alanında yeni projelerin sinyalini veriyor. Bu stratejik iş birliğinin, her iki ülke için de enerji arz güvenliğini artırması ve enerji ticaretini canlandırması bekleniyor.
