Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Bolat ve Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir’den Ticari İş Birliği Hamlesi

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile ticaret hacmini 500 milyon dolara çıkarma hedefini görüştü. Stratejik ortaklık vizyonu masaya yatırıldı.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat,

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile Ankara’da bir araya geldi. İki ülke arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerin ele alındığı görüşmede, stratejik ortaklık vizyonu doğrultusunda önemli adımlar atılması konusunda mutabık kalındı.

Bakan Bolat’tan Açıklama

Sosyal medya hesabından görüşmeye ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Ömer Bolat, “Ankara’da, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile verimli bir görüşme gerçekleştirdik. Görüşmemizde; ticaret, yatırımlar, müteahhitlik, serbest bölgeler, madencilik, tarım ve hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik başta olmak üzere iş birliği alanlarımızı ele aldık” dedi.

Bolat, Türkiye ile Moğolistan arasında son dönemde artan üst düzey ziyaretlerin ilişkilere ivme kazandırdığını belirterek, “Stratejik ortaklık vizyonu doğrultusunda her alanda daha da güçlenmesinden memnuniyet duyuyoruz. Köklü tarihi ve kültürel bağlarımızın sağladığı güçlü zemin üzerinde, ekonomik ve ticari iş birliğimizi somut projelerle daha ileri taşımaya yönelik ortak irademizi teyit ettik” ifadelerini kullandı.

Ticaret Hacmi Hedefi 500 Milyon Dolar

Görüşmenin en dikkat çekici başlıklarından biri ticaret hacmi hedefi oldu. Bakan Bolat, “Köklü tarihi ve kültürel bağlara sahip olduğumuz Moğolistan ile 2025 yılında 104,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleşen ticaret hacmimizi, yakın dönemde 500 milyon dolara çıkarma hedefimizi bir kez daha vurguladık” dedi.

Bakan Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir ile görüştü

Yeni Karakurum Şehri ve Altyapı Projeleri

Bakan Bolat, Türk firmalarının Moğolistan’daki varlığını artırmayı hedeflediklerini belirterek, “Türk firmalarının Moğolistan’daki yatırımlarını ve müteahhitlik projelerini artırmayı; özellikle ‘Yeni Karakurum Şehri’ başta olmak üzere stratejik altyapı projelerinde daha güçlü iş birlikleri geliştirmeyi arzu ediyoruz” ifadelerini kullandı.

İki ülke arasındaki stratejik ortaklığın yeni fırsatlar yaratacağına inandığını vurgulayan Bolat, “Türkiye olarak, Moğolistan ile stratejik ortaklığımızı kazan-kazan anlayışı ve kardeşlik hukuku temelinde daha ileri seviyelere taşımaya kararlıyız” dedi.

Bakan Bolat ve Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir görüşmesi

Bakan Bolat, sözlerini şöyle tamamladı: “Ülkelerimiz arasında tesis edilen stratejik ortaklığın; ticaretten yatırımlara, ulaştırmadan sanayiye kadar geniş bir yelpazede yeni fırsatlar ortaya çıkaracağına ve halklarımız arasındaki dostluk bağlarını daha da pekiştireceğine inanıyoruz. Sayın Başbakan Yardımcısına nazik ziyaretleri ve yapıcı katkıları için teşekkür ediyor, temaslarının ülkelerimiz arasındaki dostane ilişkilere hayırlı sonuçlar getirmesini diliyorum.”