İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Filistin İçişleri Bakanı Ziyad Hab El-Rih ve beraberindeki heyetle Ankara’da bir araya geldi. Görüşmede iki ülke arasındaki iş birliğinin yanı sıra Gazze’deki insani kriz ele alındı.
Görüşmede Kardeşlik Vurgusu
Bakan Çiftçi, görüşmeye ilişkin sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, “Kıymetli kardeşim Filistin İçişleri Bakanı Sayın Ziyad Hab El-Rih ve heyetini Bakanlığımızda ağırladık. Türkiye ile Filistin arasındaki bağ; yalnızca diplomatik ilişkilerle sınırlı değil, ortak tarihimizin, medeniyetimizin ve kardeşliğimizin üzerine inşa edilmiş güçlü bir gönül birlikteliğidir. Bu anlayışla gerçekleştirdiğimiz her buluşmayı, iki kardeş halk arasındaki dayanışmayı daha da güçlendiren kıymetli bir adım olarak görüyoruz. Görüşmemizde; Gazze’de ve işgal altındaki Filistin topraklarında yaşanan insani trajediyi, Filistin halkının ihtiyaçlarını ve kurumlarımız arasındaki iş birliğini ele aldık” dedi.
‘Filistin Halkının Yanında Kararlılıkla Durmaya Devam Edeceğiz’
Bakan Çiftçi, paylaşımının devamında Filistinli mevkidaşının sözlerini aktardı. Buna göre Ziyad Hab El-Rih, “Filistin Cumhurbaşkanı Sayın Mahmud Abbas’ın, Sayın Başbakanın ve Filistin halkının selamlarını iletti ve ‘Filistin davasında Türkiye’nin sarsılmaz sağlam duruşunu tebrik ediyoruz. Yüreğimizi soğutan girişimlerinizi biliyoruz. Tarihsel haklarımızı alana kadar mücadelemize devam edeceğiz’ ifadelerini kullandı.”
Sayın Ziyad Hab El-Rih, AFAD, Göç İdaresi Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü‘nün Filistin halkına verdiği destekten duydukları memnuniyeti belirtti.
Bakan Çiftçi, “Muhterem Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde; Filistin davasını bir vicdan, adalet ve insanlık meselesi olarak görmeye, kardeş Filistin halkının yanında kararlılıkla durmaya devam edeceğiz. Allah; Mescid-i Aksa’nın huzura kavuştuğu, Kudüs’ün yeniden barışın ve kardeşliğin sembolü olduğu günlere bizleri eriştirsin” ifadelerini kullandı.
