Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Işıkhan: İş Sağlığı ve Güvenliğinde Tarihi Dönüşümü Tamamladık

Çalışma ve Sosyal Güvenlik

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı’na başkanlık etti. Toplantıda, Türkiye’nin iş sağlığı ve güvenliği alanında kaydettiği tarihi ilerlemeler ve 2026-2030 dönemini kapsayacak yeni politika belgesinin hazırlıkları ele alındı.

Bakan Işıkhan 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'nda konuşma yapıyor

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Bakan Işıkhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Reşat Moralı Toplantı Salonu’nda düzenlenen 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı‘na başkanlık etti. Toplantıda, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi‘ne yönelik hazırlıklar masaya yatırıldı.

“Son 24 Yılda Önemli Reformları Hayata Geçirdik”

Burada konuşan Bakan Işıkhan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde son 24 yılda çalışma hayatının her alanında olduğu gibi iş sağlığı ve güvenliği alanında da çok önemli reformları hayata geçirdiklerini belirterek, şu ifadeleri kullandı:

“Mevzuat altyapımızı güçlendirdik. Denetim kapasitemizi artırdık. İş sağlığı ve güvenliği profesyonelinin sayısını artırdık. İşverenlerimizin ve çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeye yönelik kapsamlı çalışmalar yürüttük. Ama en önemlisi 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemiz, bu alanda tarihinin en kapsamlı dönüşümlerinden birini gerçekleştirmiştir. Bugün artık iş sağlığı ve güvenliği, kamu ve özel sektör ayrımı gözetmeksizin tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline gelmiştir.”

“Politika Belgemiz Dört Temel Öncelik Alanı Üzerine İnşa Edilmiştir”

Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi’nin, Türkiye’de sosyal diyaloğun en önemli ve en kapsamlı platformlarından biri olduğuna vurgu yapan Işıkhan, 2005 yılında kurulan Konsey’in bugüne kadar iş sağlığı ve güvenliği alanında yürütülen politikaların şekillenmesinde çok önemli roller üstlendiğini söyledi.

Bakan Işıkhan, “Bugün gerçekleştirdiğimiz 30’uncu toplantımızın en önemli gündem maddelerinden biri, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizdir. Geçmişte hazırladığımız politika belgeleri sayesinde önemli kazanımlar elde ettik. 2006-2008 döneminde müstakil bir iş sağlığı ve güvenliği mevzuatının oluşturulmasını hedefledik. 2009-2013 döneminde uygulama kapasitesinin geliştirilmesine ve hizmetlerin geliştirilmesine odaklandık. 2014-2018 döneminde ise sektör ve risk odaklı bir yaklaşımı benimsedik. Bugün geldiğimiz noktada ise yeni ihtiyaçları ve yeni çalışma biçimlerini dikkate alan daha güçlü, daha bütüncül ve daha sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyuyoruz” dedi.

30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı

2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi‘nin temel amacının, sağlıklı ve güvenli çalışma anlayışını ülkemizin tüm çalışma hayatında daha ileri seviyelere taşımak olduğunu vurgulayan Bakan Işıkhan, Politika Belgesi’nin dört temel öncelik alanı üzerine inşa edildiğini açıkladı:

  • Birincisi, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün ülke genelinde içselleştirilmesidir.
  • İkincisi, iş sağlığı ve güvenliği sisteminin ana bileşenlerinin geliştirilmesidir.
  • Üçüncüsü, çalışma ortamlarının iyileştirilmesidir.
  • Dördüncüsü ise kurumsal yapılanmanın güçlendirilmesidir.

Toplantı, sektör temsilcileri ve konsey üyelerinin katılımıyla, Türkiye’nin iş sağlığı ve güvenliği alanındaki hedeflerinin belirlenmesi açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.