Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Pakistan Özelleştirme Bakanı Muhammad Ali ve beraberindeki heyet ile Ankara’da bir araya geldi. Görüşmede, Pakistan’ın elektrik piyasasında planladığı reform süreci ve iki ülke arasındaki enerji iş birliği fırsatları masaya yatırıldı.

Türkiye’nin Enerji Dönüşüm Deneyimi Paylaşıldı
Bakan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Pakistan’ın elektrik piyasasındaki reform hazırlıklarına ilişkin görüş alışverişinde bulunduklarını belirtti. Bayraktar, “Türkiye’nin son 20 yılda enerji piyasalarında hayata geçirdiği kapsamlı dönüşüm sürecinden elde ettiği tecrübeleri paylaştık” ifadelerini kullandı.

Yatırım ve Ortaklık İçin Yeni Adım: İstanbul’da Buluşma
Görüşmenin en önemli çıktılarından birinin, önümüzdeki günlerde Pakistan heyetini İstanbul’da Türk enerji sektörünün önde gelen yatırımcılarıyla bir araya getirme planı olduğu kaydedildi. Bayraktar, bu toplantının amacını, “iki ülke arasında enerji alanındaki yatırım, ortaklık ve iş birliği fırsatlarını ele almak” olarak açıkladı.

İki Ülke Arasındaki Kardeşlik Bağları Enerji ile Güçlenecek
Bakan Bayraktar, Türkiye ve Pakistan arasındaki ilişkilerin stratejik önemine de vurgu yaparak, “Türkiye ve Pakistan arasındaki köklü dostluk ve kardeşlik bağlarını, enerji alanında geliştireceğimiz somut iş birlikleriyle daha da güçlendirmeye kararlıyız” dedi. Bu ziyaret, iki ülke arasındaki enerji diplomasisinin somut projelere dönüşmesi açısından kritik bir adım olarak değerlendiriliyor.
