ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran ile teknik düzeyde yürütülen müzakerelerde önemli bir aşamaya gelindiğini duyurdu. Resmi bir ziyaret için Kuveyt’te bulunan Rubio, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, heyetlerin gelecek hafta yeniden bir araya geleceğini bildirdi.
Rubio, “Teknik heyetler, 29 ya da 30 Haziran’da yeniden bir araya gelecek. Yanılmıyorsam tekrar İsviçre’de olacaklar” dedi. Rubio, teknik düzeydeki görüşmelere ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığı’ndan yetkililerin de katılacağını söyledi.
Hürmüz Boğazı Uyarısı
ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Hürmüz Boğazı’nın işletilmesiyle ilgili de değerlendirmelerde bulundu. “Bence uluslararası suları kullanmak için ücret talep eden herhangi bir mekanizmaya tüm dünya karşı çıkacaktır” ifadelerini kullanan Rubio, bu konuda uluslararası toplumun ortak bir duruş sergileyeceğini vurguladı.
İran’la yürütülen müzakereler, bölgesel gerginliğin azaltılması ve nükleer program konusundaki anlaşmazlıkların çözümü açısından kritik öneme sahip. Taraflar, daha önce de İsviçre’de bir araya gelerek dolaylı görüşmeler gerçekleştirmişti. Rubio’nun açıklaması, görüşmelerin devam edeceğinin ve somut adımlar atılacağının bir işareti olarak yorumlandı.
