
İstanbul Sarıyer Bahçeköy’de bulunan Ege Apartmanı’nda 28 Nisan sabahı meydana gelen yangın, 22 dairelik binada büyük bir mağduriyete yol açtı. Elektrik kontağından çıktığı belirlenen yangın kısa sürede tüm çatıyı sardı ve itfaiye ekiplerinin 1 saatlik müdahalesiyle söndürülebildi. Ancak yangının hemen ardından başlayan süreç, bina sakinlerini zorlu bir bekleyişe mahkum etti.
Su ve Yağmur Daireleri Kullanılamaz Hale Getirdi
Yangın söndürme çalışmaları sırasında kullanılan köpük ve su, ardından etkili olan yağmurlarla birleşince binadaki birçok daire su baskınına uğradı. Özellikle çatı katındaki daireler kullanılamaz hale gelirken, alt katlara kadar sızan sular duvarlara, kapılara ve eşyalara ciddi zarar verdi. 3 daire tahliye edilirken, binada yaşayanların büyük bir kısmı gidecek yerleri olmadığı için hasarlı evlerinde yaşamaya devam ediyor.

Zennure Erdem: Astım Hastasıyım Ama Gidecek Yerim Yok
Daire sahibi Zennure Erdem, yaşadığı dramı şu sözlerle anlattı: “Kapılarım örtülmüyor, şişti. Çerçeveleri hep yere döküldü. Aynı evde su geçmeyen yerlerde yaşamak zorunda kalıyorum. Mutfak ve banyo tarafını çok su bastı ama gidecek yerim yok. Astım hastasıyım. Evde durmamam gerekiyor ama durmak zorundayım.”

Abdullah İnaz: ‘Borcu Bitmeyen Bir Çatımız Var, İkinci Kez Yapmak Zorundayız’
Bina sakini Abdullah İnaz ise geçen yıl çatıyı sıfırdan yaptıklarını belirterek şunları söyledi: “Geçen yıl çatıyı sıfırdan yaptık. Buradaki arkadaşlar, komşularımız, çatı katta oturan komşularımız sıkıntı çekiyordu, akıyordu. Yeniden yaptık, onardık. Onların da taksitlerini ödemeye devam ediyoruz. Borcu bitmeyen bir çatımız var ama ikinci kez çatımızı yapmak zorundayız. Borcumuzun üstüne borç gelecek.“

İnaz, yangının ardından belediye ve kaymakamlığa başvurduklarını, kendilerine yardım sözü verildiğini ancak 2 aydır hiçbir desteğin gelmediğini ifade etti.

Ürfani Altınbaş: ‘Çatı Katında 2 Dairem Kullanılamaz Hale Geldi’
Çatı katında yanan 2 dairenin sahibi Ürfani Altınbaş, yangının ardından kiracılarının taşınmak zorunda kaldığını belirtti. Altınbaş, “Bundan 10 gün önce geldi, yanan yerden kendini aşağı atmaya çalıştı. Burada bütün komşular da gördü. Zor ikna ettik, gönderdik. Hepimiz bina olarak mağduruz. Binada çatı yok. Verilen sözleri yerine getirmediler; kötü durumdayız” dedi.

Adil Bilgili: ‘2 Aydır Mağduruz, Merdivenlerde Yaşanacak Durum Yok’
Birinci katta oturan Adil Bilgili de, yangının ardından 2 aydır mağdur olduklarını belirterek, “Yağan yağmur tamamıyla aşağı iniyor. Ben 1’inci katta oturuyorum. Yangından dolayı itfaiyenin sıktığı su 1’inci kata kadar geldi. Her tarafı berbat etti. Merdivenlerimizde şu anda yaşanacak bir durum yok” ifadelerini kullandı.

Bina Sakinlerinden Yetkililere Çağrı
Ege Apartmanı sakinleri, yangının üzerinden geçen 2 aylık süreye rağmen herhangi bir yardım alamadıklarını belirterek, yetkililerden bir an önce çatının onarılmasını ve maddi destek sağlanmasını talep ediyor. Yağmur sularının binanın temeline kadar zarar verdiğini ve yapının güçsüz hale geldiğini ifade eden mağdurlar, yardım beklediklerini dile getirdi.

Öte yandan itfaiye raporunda yangının elektrik kontağından çıktığı belirtilirken, bina sakinleri yangının çıkış nedenine ilişkin herhangi bir ihmal olup olmadığının araştırılmasını istiyor.
