Edirne’de, Sıfır Atık Vakfı ve Edirne Valiliği iş birliğiyle düzenlenen ‘Türkiye Sıfır Atık, Çevre ve İklim Değişikliği Çalıştayı’ başladı. ‘Yerelden Ulusala İsraf, Atık ve Kaynak’ yönetimi temasıyla gerçekleştirilen programda konuşan Edirne Vali Yardımcısı Sıdkı Zehin, sıfır atık kültürünün toplumun her kesiminde benimsenmesi gerektiğini vurguladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan‘ın himayelerinde çalışmalarını sürdüren Sıfır Atık Vakfı ve Edirne Valiliği iş birliğinde düzenlenen ‘COP31 Sürecinde Türkiye Sıfır Atık, Çevre ve İklim Değişikliği Çalıştayı’, Edirne’de başladı. Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesi Deltapark Yaşam Merkezi’nde gerçekleştirilen açılış programına; Edirne Vali Yardımcısı Sıdkı Zehin, Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Savaş Çerkez, Trakya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Ayşe Sarı ve birçok kurum temsilcisi katıldı.
‘Sıfır atık, sürdürülebilir bir yaşam kültürüdür’
Açılış konuşmasını yapan Edirne Vali Yardımcısı Sıdkı Zehin, iklim değişikliği ve çevre sorunlarının küresel iş birliği gerektirdiğini belirterek, “Sıfır atık, yalnızca atıkların azaltılması değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir yaşam kültürünün toplumun her kesiminde benimsenmesidir. Gelecek nesillere daha temiz, daha sağlıklı ve yaşanabilir bir dünya bırakabilmek için hepimize çok önemli görevler düşmektedir. Yerelde atacağımız her adımın, küresel çevre hedeflerine katkı sunduğunu bilmeliyiz. Bu çalıştayın yeni fikirlerin geliştirilmesine, iyi uygulamaların paylaşılmasına ve şehirlerimizin sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlamasına vesile olmasını diliyorum” dedi.

‘Yerel yönetimler iklim mücadelesinde en önemli aktörler’
Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Savaş Çerkez, iklim değişikliğinin bugünün en önemli gerçeklerinden biri olduğunu ifade ederek, “Edirne Belediyesi olarak çevre yönetimini yalnızca yasal bir yükümlülük olarak görmüyoruz. Bizler bunu gelecek nesillere karşı taşıdığımız önemli bir sorumluluk olarak değerlendiriyoruz. Bu anlayış doğrultusunda kentimizde sıfır atık uygulamalarını yaygınlaştırmak, geri dönüşüm oranlarını arttırmak, doğal kaynaklarımızı korumak ve karbon ayak izini azaltmak amacıyla kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz. Yerel yönetimler, iklim değişikliğiyle mücadelede sahadaki en önemli aktörlerden biridir. Çünkü vatandaşlara doğrudan temas eden, çevre politikalarını günlük yaşama dönüştüren ve değişimi yerelden başlatan kurumlar belediyelerdir” diye konuştu.

‘Uygulanabilir hedefler ve çözüm önerileri geliştirilecek’
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Ayşe Sarı ise çalıştayın ‘Yerelden Ulusala İsraf, Atık ve Kaynak’ yönetimi temasıyla gerçekleştirildiğini belirterek, “Çalıştayda Edirne’nin çevresel öncelikleri, kaynak kullanımı, atık yönetimi kapasitesi ve sürdürülebilir kalkınma potansiyeli, kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır. Aynı zamanda ilin ihtiyaçları doğrultusunda uygulanabilir hedefler ve çözüm önerileri geliştirilecektir. Çalıştaydan elde edilecek veriler, öneriler doğrultusunda hazırlanacak ve daha sonra düzenlenecek Edirne Sıfır Atık Çalıştayı Sonuç Konferansı’nda kamuoyuna ilan edilecek, Edirne Yerel Atık Hedef Belgesi ilin çevre yönetimi yol haritasının oluşturulmasına katkı sağlayacaktır” dedi.

Program, çeşitli sivil toplum kuruluşları ve kurum temsilcilerinin bir araya geldiği masa toplantılarıyla devam etti.






