Kahramanmaraş’ta, 15 Nisan’da Ayser Çalık Ortaokulu’nda yaşanan silahlı saldırıda hayatını kaybeden 1 öğretmen ve 9 öğrencinin aileleri, karne gününde okul önünde bir araya gelerek hem acılarını paylaştı hem de yetkililere önemli çağrılarda bulundu.
72 Gündür Mezarlıklarda Acı Çekiyorlar
Saldırının üzerinden 72 gün geçmesine rağmen acıları taze olan aileler, okul çevresinde oluşturulan tel örgülere çocuklarının isimlerinin yazılı olduğu çiçekleri bıraktı. Yaşananların ardından kapalı olan okula dışarıdan bakan aileler, çocuklarının karne alamayacak olmasından duydukları üzüntüyü dile getirdi.
Şuranur Sevgi Kazıcı’nın babası Mustafa Kazıcı, “Çocuklarımızı buraya sağlam olarak verdik ancak cenazeleriyle bizi karşıladılar. Bunun yüreğimizde yarattığı derin tahribatı bir an evvel devlet yetkililerimizin alacakları kararlarla tamamlamaları, düzeltmeleri gerektiğine inanıyoruz. Onların Rabb’imin katında şehit olduklarına hiçbir şüphemiz yok. Ancak şehadet beratlarının, terör şehidi olarak kabul gerektiğine özellikle vurgu yapıyoruz. Ve bu hadiseyi gerçekleştiren caninin ailesinin en üst düzeyde cezalandırılması gerektiğini vurguluyoruz” diye konuştu.
‘Annemin Öğrencileriyle Son Kucaklaşması Onlara Siper Olmak Oldu’
Hayatını kaybeden öğretmen Ayla Kara’nın avukat oğlu Furkan Kara ise duygusal bir konuşma yaptı. Kara, “Karne gününde eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını onlarla paylaşacaktı. Maalesef annemin öğrencileriyle son kucaklaşması, onlara siper olmak oldu. Annemin bu onurlu, gururlu davranışı ve evlatlarımızın yaşadığı hüzün karşısında biz Allah’tan geldiğine inanıyoruz, kadere rıza gösteriyoruz. Annem, Ayser Çalık Ortaokulu’nda, bu okulun açıldığı günden kapandığı güne kadar öğretmenlik yaptı. Ayser Çalık’ın, annem, hem ilk öğretmeniydi, hem de son öğretmen oldu” ifadelerini kullandı.
Furkan Kara ayrıca, “Annemin ve çocukların şehitliklerinin verilmesi noktasında bizim de yetkililere çağrımız vardır. Biz onların ‘eğitim şehidi’ olduğuna inanıyoruz ve şehitlik taleplerimizi, ilgili mercilere yineliyoruz” dedi.
Soruşturma Süreci ve Ailelerin Talepleri
Kara, adli sürece ilişkin de bilgi vererek, “Adli süreçle ilgili şu anda herhangi bir gelişme yok. Dosya kendi içerisinde gelişmeler vardır ama soruşturma devam ediyor, kovuşturma aşamasıyla ilgili herhangi bir bilgi yok. İnşallah en kısa sürede soruşturmanın bitip kovuşturma aşamasıyla ilgililerin gerekli cezayı alması için yetkililere bu noktada talebimiz vardır. Biz yargılamanın en üst sınırdan, hadden ceza verilmesi için elimizden geleceğimizi yapacağız” şeklinde konuştu.
Çocukların Adının Yaşatılması İstendi
Furkan Sancak Balal’ın annesi Tuğba Belli ise çocuklarının isimlerinin yaşatılması talebini yineledi. Belli, “Çocuklarımız okula geliyordu, karnelerini alacaklardı bugün. Eve geleceklerdi neşeyle. Belki biz onlarla karne gününü kutlayacaktık. Anneler Günü geçti, çocuklar bize çiçek getirecekti ama biz onların mezarına çiçek götürdük. Karne yerine biz onların okuluna geldik, 72 gündür çocuklarımızdan ayrıyız, anneler olarak. Hepimiz birbirimize sarılarak onların kokusunu almaya çalışıyoruz.” dedi.
Belli, “Bu çocuklarımızın her yerde, her sokakta, her okulda adının yaşatılmasını istiyoruz. Çünkü bizler onları gururla toprağa verdik, bu vatana eğitim şehitleri adıyla toprağa verdik.” diyerek duygularını ifade etti.
