Kültür ve Turizm Bakanlığı, Trabzon’daki Sümela Manastırı’nda ziyaretçi güvenliğini artırmak ve kültürel mirası korumak amacıyla yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının başarıyla tamamlandığını duyurdu. Çalışmalar, bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda titizlikle gerçekleştirildi.
Detaylı Çalışmalar ve Alınan Önlemler

Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, manastırın iç ve dış avlularında bulunan sarp yamaçlarda uzman dağcı ekipler tarafından kapsamlı bir kaya yüzey temizliği yapıldı. Bu kapsamda dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekarelik alan titizlikle temizlenerek olası kaya düşmesi riskleri ortadan kaldırıldı.

İç avluda bulunan ters tavan niteliğindeki bölgede ise küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alanda ikinci kat ince tel uygulaması yapılarak ziyaretçi güvenliği artırıldı. Ayrıca yürüyüş yolları ve avlu zeminindeki kayrak taşlarında oluşan kırılma ve kopmalar onarıldı. Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri de yenilenerek yapının hem güvenliği hem de estetik bütünlüğü korundu.

Bakan Ersoy’dan Tarihi Açıklama
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı’ndaki çalışmalarla ilgili sosyal medya hesabından önemli bir açıklama yaptı. Bakan Ersoy, “Sümela Manastırı’nı, ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yamaçlarda gerçekleştirilen kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleriyle bu eşsiz miras alanını daha güvenli hale getirdik.” ifadelerini kullandı.

Bakan Ersoy, “Koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar sayesinde, Sümela Manastırı’nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz. Doğanın ve tarihin iç içe geçtiği bu benzersiz mirasta, ziyaretçilerimizi en güvenli şartlarda ağırlamaya ve kültürel mirasımızı aynı hassasiyetle korumaya kararlılıkla devam edeceğiz.” diyerek çalışmaların önemini vurguladı.




