Ümraniye’de silahlı saldırıda hayatını kaybeden futbolcu **Kubilay Kaan Kundakçı** cinayeti davasının ilk duruşması sona erdi. Mahkeme heyeti, sanık **Zuhal Kalaycıoğlu**’nun ‘ev hapsi’ cezasının kaldırılmasına karar verirken, diğer tüm tutuklu sanıkların tutukluluk hallerinin devamına hükmetti. Duruşmanın ardından açıklama yapan baba **Cemil Kundakçı**, karara sert bir dille tepki göstererek, “Zuhal Kalaycıoğlu’nun ev hapsi muhtemelen çocuğundan dolayı kaldırıldı. Benim bakış açıma göre kızı kullanarak acıtasyon yaptı, duygu sömürüsü oldu” ifadelerini kullandı.

Zuhal Kalaycıoğlu’nun Ev Hapsi Kaldırıldı
İstanbul Anadolu Adliyesi’nde saat 11.35’te başlayan duruşma, yoğun ilgi nedeniyle Şehit Hakan Kılıç Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Duruşmaya, tutuklu sanıklar Aleyna Kalaycıoğlu, Alaattin Kadayıfçıoğlu, Hüseyin Can Avcı, Mustafa Rece, Metin Kadayıfçıoğlu ve Ahmet Özkoç ile tutuksuz sanıklar Zuhal Kalaycıoğlu ve Bilal Kadayıfçıoğlu katıldı. Tutuksuz sanık İzzet Yıldızhan ise duruşmaya SEGBİS aracılığıyla bağlandı.
Mahkeme heyeti, yapılan yargılamaların ardından Zuhal Kalaycıoğlu hakkında uygulanan ev hapsi tedbirinin kaldırılmasına ve tüm sanıkların yurt dışına çıkış yasaklarının devamına karar verdi. Duruşma, 13 Temmuz tarihine ertelendi.

Baba Cemil Kundakçı: “Duygu Sömürüsü Yaptı”
Duruşma çıkışında basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Kubilay Kaan Kundakçı‘nın babası Cemil Kundakçı, süreci değerlendirdi. Beklentileri doğrultusunda bir duruşma olduğunu belirten Kundakçı, “Beklediğimiz gibi geçti. Bugün duruşmadaki olayları zaten öngörmüştük. Bir sonraki mahkeme yakın, çok fazla değişen bir şey olmadı. Biz yine başladığımız noktadayız. Ama bazı açıklamalarda çelişkiler var” dedi.
Zuhal Kalaycıoğlu’nun ev hapsinin kaldırılması kararına tepki gösteren acılı baba, **”Zuhal Kalaycıoğlu’nun ev hapsi muhtemelen çocuğundan dolayı kaldırıldı. Benim bakış açıma göre kızı kullanarak acıtasyon yaptı, duygu sömürüsü oldu. Ama mahkemede bunu gördü kaldırdı. Belki çocuğun sağlığı açısından düşünmüş olabilirler ama yargılaması devam edecek tabi ki. İleride bir ceza alırsa çocuğa bakacak birisi olur”** şeklinde konuştu.

Avukat Sude Dolunay: “Dosya Karar Aşamasına Geldi”
Aile avukatı Sude Dolunay ise yaptığı açıklamada yargılama sürecinin olumlu ilerlediğini belirterek, **“Tüm tanıkların dinlenip, Yalçın Ay harici tüm mahkeme tanıklarının da ifadesi alındı. Bir sonraki celse 13 Temmuz’a ertelendi. 13 Temmuz’da Yalçın Ay için tekrardan zorla getirilme kararı çıkarıldı. Çok yakın bir vakitte bir sonraki celse olmasa bile dosyanın karara bağlanacağını düşünüyorum. O aşamaya geldik”** ifadelerini kullandı.
Dosyadaki 10 sanığın tamamının bir şekilde suça karıştığını tespit ettiklerini vurgulayan Dolunay, “Biz dosya içerisinde kendimizin tespit ettiği beyanlardan çıkardığımız bütün verilerle, orada bulunan 10 sanığın hepsinin bu suçun bir yerlerinde parmağının olduğunu tespit ettik. Bunu da mahkemeye aktardık. Mahkeme karşısında bunun bir karşılık bulacağını ümit ediyoruz. Çok uzun ve yorucu bir yargılama oldu. Ancak ailenin de çok yerindeki sorularıyla sanıkların görüntülerde görünmediği veya mesajlarda görünmediği bütün olaylarla ilgili beyanları çelişkili bir şekilde ortaya çıktı. Yani ‘Aleyhte bir şey oldu’ derken ‘Aleyhine bir şey olmadı’ şeklinde oldu. Bu çelişkide her daim kendilerinin aleyhlerine işleyeceğini düşünüyoruz. Bizim açımızdan dosya iyi bir yerde ilerliyor” dedi.

Dava, 13 Temmuz’da görülecek bir sonraki duruşmayla devam edecek.
