Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki kritik gelişmelere ilişkin önemli bir açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki son durumu değerlendirerek, Türk sahipli gemilerin güvenli geçişine dair bilgiler verdi.
Türk Gemileri Güvenli Şekilde Geçiş Yaptı
Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, bölgedeki tüm gelişmelerin anbean takip edildiğini belirtti. Açıklamasında, “Savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı” ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu’nun sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımın tam metninde şu ifadeler yer aldı:
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor.
Vatandaşların Güvenliği İçin Tedbirler Sürüyor
Bakan Uraloğlu, Türk vatandaşlarının ve gemilerinin güvenliğinin her şeyden önce geldiğini vurgulayarak, “Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz” dedi. Bu açıklama, bölgedeki gerginliğe rağmen Türkiye’nin denizcilik varlığını koruma ve vatandaşlarının can güvenliğini sağlama konusundaki kararlılığını bir kez daha ortaya koydu.
